Städhjälp i stockholm

“Ja, ibörjan tyckte jag att det verkade lite onödigt, när min man föreslog att vi skulle anlita en firma för hushållsnära tjänster för att hjälpa till med städshjälp och annat. Men efter att det gått någon månad eller två, så insåg vi båda två att vi knappt kunde klara oss utan. Så kändes det i alla fall. Vi hade blivit vana vid att använda vår fritid till så mycket andra saker städning, sånt som vi verkligen tycker är roligt och meningsfullt. Inte så att vi har nånting emot städning, men vi har kunnat skifta fokus lite grann sedan vi började använda oss av de här tjänsterna. Det har varit en positiv upplevelse. Vi är väldigt nöjda med den städhjälp vi fått. Om vi haft råd så hade vi gärna tagit hjälp på landstället också. Min man har ju fullt upp med båten. Den har varit eftersatt många år, men nu kan han ta den tid han tycker att han behöver för att rusta upp den. Det är självklart så att man blir gladare när man får syssla med sånt som känns roligt. Själv har jag rest bort med mina väninnor ett par gången och det känns jättehärligt. Då har vi minsann inte pratat städning”, säger Anna-Karin Stenström, undersköterska från Vällingby utanför Stockholm.

Detta är ett av många exempel på hur hushållsnära tjänster kan vara med och forma vardagen till det bättre.

“Jättekul!”, säger Peter Svanborg. Han är grundare och VD på Hjälp Hemma, ett av de företag som erbjuder bland annat städhjälp till Invånare i Stockholm med omnejd. “Det är sådana berättelser som gör att vi ständigt jobbar på att bli ännu bättre”, säger han. “Det handlar mycket om att anpassa sig till varje kunds unika behov. På så sätt kan man träffa rätt och sådant känner kunden. Det blir en personligt utformad städtjänst, vilket självklart ger mer valuta för pengarna”, avslutar Peter. Läs mer om städhjälp i Stockholm hos hjälphemma.se