Idag utgör livsstilsrelaterade sjukdomar ett allt allvarligare folkhälsoproblem. Vi äter för mycket och dålig mat samtidigt som vi inte rör oss tillräckligt. Bra matvanor är en förutsättning för god hälsa liksom fysisk och psykiskt välbefinnande. En god kosthållning i kombination med tillräckliga doser motion kan förebygga en rad hälsoproblem, exempelvis typ 2 diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar, stroke, sjukdomar i rörelseorganen, vissa typer av cancer samt psykisk ohälsa. Den internationella hälsokostföretaget Herbalife har i mer än trettio år jobbat med att försöka hjälpa människor att uppnå bättre viktkontroll och utveckla vanor som främjar god hälsa. Idag är företaget aktivt i mer än 70 länder över hela världen. E-butiken good-weight-loss är en oberoende distributör av Herbalifes produkter. Besök oss idag och ta en titt på våra förmånliga erbjudanden.

Kostrådgivare rekommenderar en balanserad och varierad mathållning. Många människor idag vet att det är bra att äta mycket frukt och grönt; att man ska försöka välja fullkorn när man äter flingor, pasta, bröd och ris; att det är nyttigt med fisk flera gånger i veckan; att man ska vara försiktig med godis, chips och andra sötsaker; att man bör undvika mättade fetter samt att det är viktigt att äta på regelbundna tider. Tyvärr lever många av oss alltför stressade liv och följden blir att vi slarvar med både mat och motion. Nu finns det dock sätt att tackla det problemet. Byt ut en eller två måltider per dag mot en av Herbalifes fräscha proteindrinkar. Den tar i princip ingen tid att förbereda. Besök oss på herbal life UK och läs mer om Herbalife france framgångsrika metod!